q Overstap van PO naar VO - Samenwerkingsverbandvo
25 september 2024

Overstap van PO naar VO

Wat zijn de ondersteuningsmogelijkheden in het VO? Wat vraagt het VO van de leerlingen? Wat is er nodig wanneer een leerling naar het praktijkonderwijs gaat?

Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die het Samenwerkingsverband VO-VSO Nijmegen e.o. vanuit het basisonderwijs ontvangt.

In het begin van het nieuwe schooljaar organiseren wij daarom een bijeenkomst waarin wij meer informatie geven over de overstap van PO naar VO.
Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

• Wat zijn de ondersteuningsmogelijkheden van een gemiddelde VO-school?
  • Wat zijn belangrijke leerling competenties voor een goede overstap naar het reguliere VO?
  • Wat zijn de ondersteuningsmogelijkheden van het samenwerkingsverband bij twijfel VO of VSO?
  • Wat moet de basisschool regelen voor de overstap naar het praktijkonderwijs? (toelichting testprocedure Pro)

De bijeenkomst vindt plaats op woensdag 25 september, van 14.30 – 17.00 uur. Inloop vanaf 14.15 uur. De locatie zal in Nijmegen zijn, maar de precieze locatie is nog afhankelijk van het aantal aanmeldingen.

Update 27-5-2024:

Omdat het aantal aanmeldingen boven verwachting is, willen wij je vragen met maximaal 2 personen per school aan te melden. Op die manier is er voor meer scholen mogelijkheid tot deelname. Inventariseer dus vóór het aanmelden welke personen zullen deelnemen. Na de bijeenkomst zal de presentatie bij onze downloads op de website te vinden zijn.
Alvast bedankt voor je medewerking!

Aanmelding bijeenkomst 'Overstap van PO naar VO'

Naam(Vereist)