Een klacht betekent dat er iets is misgegaan in de communicatie of de dienstverlening door het samenwerkingsverband. Voor een goede dienstverlening is het niet alleen voor jou, maar ook voor ons van belang om uw klachten in behandeling te nemen. Sommige klachten kunnen snel worden opgelost. Wij nodigen je uit om contact met ons op te nemen en daarbij aan te geven dat je een klacht hebt. Wij zorgen er dan voor dat je klacht wordt behandeld en zo snel mogelijk opgelost.
Is deze oplossing niet mogelijk, of ben je niet tevreden over het resultaat, dan volgt een nader onderzoek. De procedure is als volgt:
- Je kunt de klacht per mail indienen bij de directeur van het samenwerkingsverband.
- Je ondertekent de klacht en de klacht bevat ten minste:
a. je naam en adres
b. de datum
c. een omschrijving van de klacht
- Je ontvangt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging, behalve tijdens schoolvakanties, dan duurt het langer.
- Wij bellen je binnen twee weken om te bekijken of er een oplossing te vinden is. Zo ja, dan krijg je een brief dat je klacht is afgehandeld. Als de klacht niet wordt weggenomen, ontvang je een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek.
- Tijdens het gesprek kun je je klacht toelichten. Het gesprek is bedoeld om goed naar elkaar te luisteren en tot een oplossing van de klacht te komen.
Als een oplossing niet mogelijk is, kun je de Landelijk Klachtencommissie Onderwijs (LKC) inschakelen. Deze commissie behandelt klachten met betrekking tot scholen en samenwerkingsverbanden.
Wanneer wordt een klacht niet behandeld?
Een klacht kan niet worden behandeld als:
- De klacht betrekking heeft op een organisatie, persoon of gebeurtenis waarover de klachtencommissie van Samenwerkingsverband VO-VSO Nijmegen e.o. niet bevoegd is te oordelen;
- De klacht is ingediend door een daartoe niet bevoegd persoon;
- De klacht al eerder door de klachtencommissie is beoordeeld. Er zijn geen nieuwe feiten en/of omstandigheden aangedragen, die een hernieuwde behandeling van de klacht rechtvaardigen;
- De klacht is onduidelijk, onbegrijpelijk, innerlijk tegenstrijdig of verwoord op een wijze die in strijd is met respectvolle omgangsnormen.