Afscheid van het Flex College

Aan het eind van het schooljaar 2023-2024 hebben we officieel afscheid genomen van het Flex College, het OPDC van de gezamenlijke besturen van het Samenwerkingsverband VO-VSO Nijmegen e.o. Deze voorziening bood onderwijs aan leerlingen die, ondanks extra hulp, niet de juiste ondersteuning konden vinden op hun eigen vo-school. Tegelijkertijd was een plaatsing in het voortgezet onderwijs (nog) niet passend. VO-scholen hebben het afgelopen jaar de sluiting van het Flex College zien aankomen en daarop geanticipeerd. Ze hebben hun interne ondersteuningsmogelijkheden versterkt of uitgebreid en zijn intensiever gaan samenwerken met andere v(s)o-scholen. Dit alles met het doel om leerlingen die ’tussen wal en schip dreigen te vallen’ beter op hun eigen school op te vangen. Zo komen we weer een stapje dichterbij het realiseren van inclusief onderwijs.

We willen graag onze waardering uitspreken voor alle collega’s van het Flex College die zich al die jaren met hart en ziel voor deze leerlingen hebben ingezet. We wensen hen alle goeds in hun verdere loopbaan.