Home / Meer motivatie in de klas

Meer motivatie in de klas

Inhoud:
Herken je deze voorbeelden?
* De leerlingen letten niet goed op.
* Er wordt gezucht tijdens de uitleg.
* Een leerling vraagt: waarom moeten we dit kennen meneer?

Ongemotiveerde leerlingen. Op school wordt van alles geprobeerd om deze groep leerlingen in beweging te krijgen. Soms met resultaat, vaak met het idee aan een dood paard te trekken. In deze 2-daagse scholing gaan we op praktische wijze kijken naar het begrip motivatie in de klas. De deelnemers krijgen een serie handvatten om ongemotiveerde leerlingen in beweging te krijgen. Niet door de leerling te veranderen, maar door zelf met frisse nieuwe ideeën je lessen voor te bereiden. Deelnemers ontdekken hoeveel invloed ze ZELF kunnen uitoefenen op het motivatieprobleem van de ANDER waar ze last van hebben.

Opzet:
Een praktijkgerichte scholing, waarin je heel concreet ontdekt wat motivatie is en hoe je motivatie kunt aanwakkeren vanuit eigen invloed.

Opbrengsten:
Na afloop van deze scholing
* Ken je/ weet je dat je onderdeel bent van het motivatieprobleem en dus ook onderdeel bent van de oplossing.
* Kun je heel concreet contact maken met deze leerlingen en vanuit dat contact motivatie aanwakkeren.
* Heb je praktijkgerichte inzichten in hoe je in de klas invloed kunt uitoefenen en ook hoe je 1 op 1 gesprekken kunt voeren vanuit de beslissingsbalans.

Doelgroep: iedereen die met jongeren werkt
Datum: dinsdag 17 en 31 mei 2022
Tijd: 09.00 uur – 15.30 uur
Plaats: Grote vergaderruimte SWV, Streekweg 20, Nijmegen, ingang Oost.

Workshopgever/trainer is Richard Jansen, 38 jaar. Hij heeft 15 jaar ervaring in het onderwijs als docent Duits en heeft ook veel ervaring als mentor/coach.

Inschrijving Meer motivatie in de klas

Zonder calamiteiten of corona-gerelateerde belemmeringen gaan we ervan uit dat u deelneemt na inschrijving. Contact: info@samenwerkingsverbandvo.nl